Dag 8: New York City deel II - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Dag 8: New York City deel II - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Dag 8: New York City deel II

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

09 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Howdy Folks, hier is hij weer...uw reizende reporter....

Het is warm in New York en met de hoge luchtvochtigheid zeg maar gerust nog warmer. In de winkels / restaurants / kantoren staat de airco standaard op 18 graden, dus je krijgt klap op klap. Je hebt het gevoel dat je de hele dag loopt te zweten.

New Yorkers lopen of met hun telefoon omhoog en oortjes in, of met koffie. De toeristen haal je er zo uit. Je kan in deze stad 24 uur eten als je wilt, je ruikt dan ook de hele dag voedselluchten. Het is even wennen maar je past je wel snel aan.

We hebben bijna de gehele dag gelopen door New York en zijn weer 4 cm kleiner geworden.

Maar eerst nog even terug naar vanochtend, we zijn begonnen bij Rockefeller Center. Hier gaan we de Top of the Rock doen, met de lift dus in 45 seconden naar de 67e verdieping en dan nog twee lagen met de trap. Het dak van de lift is van glas en de liftschacht is verlicht met neon licht....kickuh.... Wat een schitterend uitzicht over New York!

Vervolgens zijn we gelopen naar de Grand Central Terminal. Hier komen metro, bussen en treinen samen. Leuk om te zien hoe iedereen zijn bestemming kiest. Dan is de Empire State Building aan de beurt. Alleen even de buitenkant bekeken vanaf de begane grond. Als we morgen tijd over hebben dan gaan we daar 's-avonds nog naar toe en naar boven om de lichtjes van New York te zien.

Hierna volgt het hoogtepunt, een bezoek aan Victoria Secret. Christa en Natasja hadden nog wat op een verlanglijstje staan. Wat een drukte, allemaal van die huppelk@tjes, oh my god, oh my god, gelukkig is Christa vrij snel met dat soort dingen...en wegwezen....

Voor dit pand van Victoria Secret staat een klein parkje met wat bomen en tafeltjes. Hier hebben we onze lunch opgegeten. Christa liep al een beetje te dralen dus ik merkte al dat ze terug wilde de winkel in. Prima, ik ben lekker blijven zitten. Het mooie in New York is dat je bijna overal WiFi hebt, dus effe whatsuppen, lekker in de schaduw met een drankje....

Christa was inmiddels klaar met inkopen, we kunnen verder....ware het niet dat mijn blaas toch wel wat op begon te spelen dus even snel de volgende winkel in op zoek naar een toilet.

Fout....we zijn Macy's ingelopen, een soort Bijenkorf maar dan 40 keer zo groot. We zijn een halfuur op zoek geweest naar een toilet....pffff....en druk....snel weer terug naar de straat en op zoek naar de Hop on Hop off boot, die rondvaart over de Hudson. Uiteindelijk gevonden op pier 78 en na 6 uur lopen was het dan tijd om eindelijk even lekker te zitten.

Het doel was om redelijk snel bij de Brooklyn Bridge te komen zonder weer vast te staan met een Hop on Hop off bus in het verkeer van New York. Dat is gelukt, uiteindelijk zijn we lekker blijven zitten en er niet tussendoor afgegaan, haren in de wind, drankje erbij en hebben de Brooklyn Bridge vanaf het water uitgebreid op de foto gezet.

Terug aan wal zijn we naar het hotel gelopen waar we ons klaar maken voor de avondtour. De zogenaamde Night Tour van de Hop on Hop off bus brengt je via een aparte route met weinig stops langs de verlichte hoogtepunten van New York, ook over de Brooklyn Bridge door Brooklyn en terug. Dit was voor mij een tandje teveel want ik heb geloof ik driekwart van de tour liggen slapen...;-)

Voor zover even in vogelvlucht wat we vandaag gedaan hebben, we hebben inmiddels downtown Manhattan zowel met de bus als lopend volbracht en hebben het idee dat we inmiddels wel aan de vierdaagse mee kunnen doen....eitje...

Morgen gaan we naar het vliegdekschip de Intrepid, wat een museum is geworden, namelijk het Intrepid Sea, Air & Space Museum. Dit vliegdekschip heeft in de 2e wereldoorlog gediend in de stille oceaan. Ook is het gebruikt in de Vietnamoorlog. Nu dient het dus als museum.

Dan hopen we 's-middags het Central Park aan te doen. Het wordt morgen nog warmer dus dan is de koelte van het park meer dan welkom. Hoop wel dat het droog blijft want er zijn wat thunderstorms voorspelt....we zien wel.

Wij gaan weer slapen, jullie zijn net wakker, het blijft vreemd. Morgen deel III van onze avonturen in New York, the City That Never Sleeps....

• 09 September 2016 - 11:13

Pa En Joukje:

Hallo Kids, Wij staan versteld wat jullie allemaal zien. Maar wij lezen wel tussen de regels door dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben. We kijken weer uit naar het volgende verslag.

• 09 September 2016 - 11:35

Conny:

Heerlijke stad, hadden we nooit moeten verkopen... ;) Als je weer thuis bent 'Seven Wonders of the Industrial World' eens bekijken. Verbazing op verbazing vwb de bouw van de Brooklyn Bridge.. Veel - wandel - plezier weer vandaag!

• 09 September 2016 - 12:17

Sjanet:

Jullie zien zeker veel pffff en al dat lopen...... Maar wel genieten.
    Jullie kunnen volgend jaar met gemak Nijmegen aan. Pim ook, die heeft inmiddels de afsluitdijk gelopen, 32 km. En ook heen en weer gefietst.

• 09 September 2016 - 17:34

Natasja:

Jullie zien echt veel zeg! Mooie foto's ook. Hoogte punt is toch wel dat de broekjes weer binnen zijn :P!

• 11 September 2016 - 15:16

Jan:

Dag Erik en Christa, jullie zijn toch met vakantie bezig he en geen strafkamp ik heb van dat lezen al 6 bypasses nodig nu even relaxen he !!!!

• 11 September 2016 - 17:22

Helen:

Toen Melissa, Rianne en ik aan het shoppen waren bij Victoria secret zat Kees ook aan een tafeltje in een kleine parkje met wat bomen, zal ongetwijfeld hetzelfde zijn geweest! Viel je bij Macy niet op wat een dassen en overhemden ze verkopen, en alles ligt kaarsrecht op stapels, je durft er bijna niet aan te komen. X