Dag 7: New York City deel I - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Dag 7: New York City deel I - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Dag 7: New York City deel I

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

08 September 2016 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen werden we wakker in een miljoenenstad en ondanks het feit dat het leven hier dag en nacht doorgaat hebben we toch heerlijk geslapen. Vind je het gek hoor ik jullie zeggen, met de dagen die wij maken...;-)

De grondprijzen en huurprijzen in New York zijn ontzettend hoog, dat heeft invloed op de grootte van de hotelkamers. Alles is hier een stuk kleiner maar dat mag de pret niet drukken. Het is netjes en schoon en daar gaat het om. Ook hebben we één of andere prehistorische koeling onder het raam staan, die er wel voor zorgt dat er voldoende koude lucht de kamer ingeblazen wordt, maar als ie dan aanslaat dan maakt ie een dusdanig geluid dat je gelijk strak tegen het plafond aan zit....dat kunnen we natuurlijk niet hebben als we gaan slapen. Oké uitzetten dan maar....helaas geen enkele knop kunnen vinden die het apparaat uitschakelt....huh?....dan maar slopen....voorplaat verwijderd en ergens onder de motor zag ik een stekker zitten, hopa ook weer opgelost....

In Nederland hadden we al tickets besteld voor de Hop on Hop off Bus inclusief drie attracties. Deze moesten we eerst omwisselen, dus hop de benenwagen in en onderweg naar het kantoor van de Grayline City Sightseeing. Gelukkig maar 6 blokken verderop. Onderweg nog even een lunch gescoord die we buiten op een stenen muurtje met onze handen hebben zitten opeten. Net zwervers die twee....;-)

En dan de bus in, het zijn dubbeldekkers die van boven open zijn, dus een goed uitzicht. Het verkeer in NYC is chaotisch en druk, heel druk....kijk ook maar naar de foto's. We hebben gekozen voor de downtown route. We hebben besloten ons eerst maar eens te laten rijden onder begeleiding van een tourguide die alles verteld over de stad.

We rijden over Times Square, langs Empire State Building (waar we morgen nog heen gaan voor een mooi uitzicht), door Soho, langs Chinatown / Little Italy en stappen uit op een plek die 15 jaar geleden in het nieuws kwam. Iedereen weet waarschijnlijk nog wat hij of zij op dat moment deed, want de gebeurtenissen waren afschuwelijk. Vliegtuigen die gekaapt waren en in gebouwen vlogen. De datum 9/11 werd een begrip en de Twin Towers denderden in elkaar....

Op de plek waar de Twin Towers hebben gestaan zit nu een 911 Tribute Center, ook weer indrukwekkend om te zien.

Vervolgens zijn we een stukje gaan wandelen langs de Hudson rivier richting Battery Park, waar de veerboten vertrekken naar Liberty Island en Ellis Island. Op Liberty Island staat het vrijheidsbeeld en op Ellis Isand werden vroeger de immigranten opgevangen, die Amerika binnen wilden. De gebouwen op Ellis Island zijn volledig opgeknapt en doen tegenwoordig dienst als Immigration Museum.

We zijn op beide eilanden geweest en hebben alles uitgebreid tot ons genomen. Bij terugkomst op Battery Park zijn we weer op de Hop on Hop off gestapt en hebben we het rondje Downtown afgemaakt. Langs de Donald Trump Tower, onder de Brooklyn Bridge door richting Times Square waar we opgestapt zijn. Het is inmiddels 19:00 uur en gaan weer richting hotel. Onderweg nemen we echte American Pizza's mee en die hebben we opgegeten op de kamer.

Morgen deel II van onze tocht door New York.

• 08 September 2016 - 05:45

Natasja:

Zoo wat hebben jullie al veel gezien op jullie eerste dag! Gaaf hoor!! Geweldige stad is het he??

• 08 September 2016 - 06:54

Adriaan:

Leuk geschreven! Heb je nog benen over?

• 08 September 2016 - 08:22

Sjanet:

Wat een stad zeg, geweldig.

• 08 September 2016 - 10:01

Jan:

He Erik jullie moeten je opgeven voor ontdek je plekje , ga zo door he ouwe reus.

• 08 September 2016 - 11:45

Pa En Joukje:

Wat een verhaal en wat moeten jullie veel in je opnemen. Je moet wel in goede conditie zijn om dit allemaal te gaan bekijken. Wat ziet het er allemaal enorm groot uit. Maar leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben ondanks de vele kilometers die jullie lopen.

• 08 September 2016 - 19:12

Krijna:

Hemeltje wat gaaf allemaal, en wat zien jullie een hoop. Leuk om zo met jullie mee te lezen.

Ga zo door Doeiiiiii

• 11 September 2016 - 17:15

Helen:

Wat leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien. Ik beleef het allemaal weer opnieuw. X