Dag 11: John F. Kennedy Space Center - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Dag 11: John F. Kennedy Space Center - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Dag 11: John F. Kennedy Space Center

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

12 September 2016 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag is “pappadag”. In Nederland hadden we al dagtickets gekocht voor het Kennedy Space Center Visitor Complex, vlak bij Orlando richting kust. Dit staat al heel lang op mijn verlanglijstje!

We arriveren rond 11:00 uur op het complex en gelukkig is het niet druk. De Amerikanen hebben er een soort pretpark van gemaakt, maar als je daar doorheen kijkt en snel door de souvenirwinkels naar buiten loopt valt het wel mee…..we hebben in de eerste souvenirwinkel even rondgelopen, maar de prijzen zijn exorbitant hoog. Een petje waar NASA op staat $ 29,99 (petje van € 3,00), een schaalmodelletje Spaceshuttle van LEGO $ 59,99 etc. wegwezen dus….

Ons eerste onderdeel is de Rocket Garden. Diverse raketten van het eerste uur staan hier opgesteld. Vervolgens richting Journey to Mars. Sinds het Spaceshuttle programma gestopt is richt de NASA zich nog op twee doelen, het ISS (International Space Station) en Deepspace reizen, waaronder Mars. In dit paviljoen worden we bijgepraat over de status van het programma Mars.

We besluiten om nu de bus te nemen die ons rondleid over het terrein. De chauffeur geeft een uitstekende uitleg wat hier allemaal staat opgesteld. Ook brengen we een bezoekje aan het Apollo / Saturn Visiter Center.

Hierna keren we terug naar het Kennedy Space Center Visitor Complex en vervolgen we onze weg. Nu is het tijd voor het hoogtepunt, Spaceshuttle Atlantis. Na 200 miljoen kilometer in de ruimte is Atlantis voor het laatst geland en nu te zien voor het publiek. Jammer, maar logisch, dat we er niet in mogen, maar om alleen al de Spaceshuttle in zijn volle glorie te zien is bijzonder indrukwekkend. In New York hebben we al de Enterprise mogen bewonderen, maar het blijft een belevenis. Verder kun je hier in deze hal alles lezen en vinden over het gehele Spaceshuttle programma.

Eenmaal buiten lopen we nog langs het Astronaut Memorial (het gaat helaas niet altijd goed) en sluiten we dit bezoek af. Ik heb een aantal attracties summier beschreven, maar er zit nog veel meer omheen.

We rijden terug naar Orlando en voordat we naar het hotel gaan, eerst heerlijk uit eten geweest in een Italiaans restaurantje. Eindelijk bier…;-)

Morgen rijden we verder naar St. Pete Beach en hebben we een Beachhouse direct aan het prachtige witte zandstrand. Twee dagen strand en zee dus! Yeah……

• 12 September 2016 - 12:11

Pa:

Het is allemaal niet te bevatten het is allemaal zo groot. Erik jij zal toch wel genoten hebben van deze dag.
    morgen wordt het hier tropisch ook niet te begrijpen. Lekker genieten van de komende 2 dagen.

• 12 September 2016 - 12:56

Jan:

Dag familie je weet ik ben ook een ruimtevaart fan het zal wel een geweldige ervaring voor jou zijn geweest Erik. echt genieten zo he mooie foto's ga zo door he