San Diego (CA) - Palm Springs (CA) - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu San Diego (CA) - Palm Springs (CA) - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

San Diego (CA) - Palm Springs (CA)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

09 Juli 2011 | Verenigde Staten, Palm Springs

Hadden we gisteren in Anaheim een heerlijk ontbijt in een leuke ambiance, vandaag een stuk minder. Groot verschil in hotels dus, maar dat mag de pret niet drukken.

Het dagelijkse ritueel gaat verder, inpakken, uitchecken, auto inladen etc. De auto hebben we nog even bij het hotel laten staan en we zijn verder lopend San Diego Downtown ingegaan. Op weg naar een groot winkelcentrum om een paar hoeden en petten te scoren. De zon staat erg hoog en iedereen heeft last van een gevoelige hoofdhuid.

Dit winkelcentrum, Horton Plaza, heeft maar liefst $170 miljoen gekost, een modern winkelcentrum van 5 verdiepingen.

Onderweg valt het toch wel op hoeveel daklozen om geld komen vragen. Er worden miljarden uitgegeven aan het militaire apparaat maar intern, zullen we maar zeggen, moet er nog het een en ander veranderd worden. Een schone taak voor Obama…..

Het klopt wat ze zeggen, je moet weinig kleren meenemen en een hoop geld. Tussen de $20,00 en $30,00 koop je mooie spijkerbroeken. Natasja is niet weg te slaan bij Victoria Secret en koopt het liefst de hele winkel leeg. Ook voor haar vriendinnen heb ik begrepen…;-)

Na het winkelen nog even Starbucks binnen voor een lekkere bak koffie voordat we het Gaslamp Quarter een bezoek brengen. Het Gaslamp Quarter is officieel erkend als een Nationaal Historisch District. Overal in de straten staan authentieke gaslampen.

Na wat cultuursnuiven snel weer de auto in want het wordt al behoorlijk warm en we moeten nog een eind rijden naar Palm Springs. Maar eerst brengen we nog een bezoek aan Coronado Island. Een schiereiland tussen de baai van San Diego en de Stille Oceaan en te bereiken door de San Diego-Coronado brug. Vanaf de brug en het schiereiland heb je het mooiste uitzicht op de skyline van San Diego.

Aangezien op dit schiereiland ook de grootste marinebasis van de Verenigde Staten gevestigd is, wonen hier veel militairen. Dit zie je ook aan de kleine huisjes op dit schiereiland, die zijn allemaal versierd met heel veel vlaggen. Hoezo chauvinistisch…
wat ons wel is opgevallen dat alle militairen die gediend hebben niet vergeten worden door de Amerikanen. In elke winkel krijgen ze bijv. korting.

We gaan op weg naar Palm Springs. Een ritje van een kleine 300 km. Palm Springs is een oase in de woestijn. Voor vele filmsterren een tweede thuis. De meeste komen hier om te ontspannen en uit te rusten.

Onderweg komen we nog een groot winkelcentrum tegen waar ook de Walmart zit. Dit is een mega warenhuis waar echt alles te koop is, dus wij weer naar binnen. De Makro is er niets bij…

De dames verdwalen op de cosmetica afdeling waar behoorlijk ingeslagen wordt. Het is stukken goedkoper dan in Nederland, yippie…. Met een volle wagen gaan we verder op weg.

Inmiddels hebben we ingecheckt in het Holiday Inn van Palm Springs. Bij aankomst 42 graden buiten de auto. Verstikkend warm, snel het zwembad in.

Morgenochtend gaan we een klim maken van 1800 meter via de Palm Springs Aerial Tramway met de auto. Een rit van 20 minuten maar met als resultaat een spectaculair uitzicht over de woestijn. Daar gaan we ook een rit met een kabelbaan maken. Niet bestemd voor mensen met hoogtevrees. Het verslag volgt later.

Vervolgens zullen we de rest van de dag gaan gebruiken om in Phoenix/Scottsdale te komen. Een rit van 430 km….later!

• 10 Juli 2011 - 06:52

Conny:

Die koffers van jullie komen dus wel vol... Amerika is alles > veel en groot. Ga je bij thuiskomst op de vloer showen Natas?

• 10 Juli 2011 - 10:25

RitaJan:

Hey, jullie zien er goed uit hoor :). De verhalen zijn geweldig en levendig :) we zien het al voor ons. En Eer... Een echte American met hoed, sunglasses en geruite broek hihi.
    De tijd van jullie leven daar begrijpen we..geniet maar lekker. Hier laat het weer niet te wensen over :(.
    Tot so far maar weer..enjoy Y4. ByeBye

• 10 Juli 2011 - 11:00

Jan En Krijna:

Hoi familie, je weet het moet allemaal mee naar huis he!!! alleen die hoed van jou al Erik,Christa zegt dan zeker tegen jou Erik haal jij even 25 kilo aardappelen in je petje het lijkt wel een vliegende schotel!!! goh wat ben ik jaloers dag vrienden blijf genieten he Jan

• 10 Juli 2011 - 13:05

Ma Uit Rijswijk:

Hallo jongelui even een groet van jullie moeder en oma dat is toch leuk hè. Ik heb genoten van jullie reisverslagen en mooie fotos, ik heb gezien dat jullie het erg naar jullie zin hebben.Dat hadden jullie niet verwacht hè dat ik zomaar een e-mailtje stuur? Nog heel veel plezier en veel liefs en groetjes vsn Ma! (Koos)