Palm Springs (CA) - Scottsdale (AZ) - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Palm Springs (CA) - Scottsdale (AZ) - Reisverslag uit Scottsdale, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Palm Springs (CA) - Scottsdale (AZ)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

10 Juli 2011 | Verenigde Staten, Scottsdale

Hey Folks,

Wij gaan zo slapen, jullie worden zo wakker...het blijft raar...ook hier worden jullie reactie's gelezen, onze lifeline met Holland. Zelfs mijn moeder kom ik tegen, dat is schrikken (Koos dank je wel).

Vanmorgen vroeg op, want we willen nog de kabelbaan van Palm Springs Aerial Tramway in, 1800 meter hoog naar het vertrekstation vanaf waar we met de kabelbaan nog eens 1200 meter stijgen. Een schitterend uitzicht over Palm Springs, het gebergte en de woestijn. Boven is de lucht zo zuiver en de bomen ruiken naar sauna's, of was het nu omgekeerd? Heerlijk, we hebben onze ogen uitgekeken, kijk maar naar de foto's...

In Palm Springs zelf was het vanmorgen vroeg al behoorlijk heet, boven in de bergen is het zeker zo'n 15 graden koeler.

Vervolgens de auto weer in en een hele lange saaie rit door de woestijn naar Arizona. Scottsdale/Phoenix staat op het programma. Hoezo saai? Nou, met de cruisecontrol aan is het één lange rechte weg tussen de bergen door.En dat uren lang...maar het is voor een goed doel. Wel zijn we een groot aantal cactussoorten voorbij gereden.

Scottsdale is een tussenstop voor de Grand Canyon. We komen wel uit in een schitterend resort. We hebben net heerlijk zitten eten in het restaurant en de kids liggen nu in het zwembad met zijn tweeën. Voor de rest is er niemand...

Het laatste stukje met de auto werden we nog verrast door een enkele regenbui, gisteren zijn hier nog thunderstorms geweest. Stormen van ongeveer twintig minuten, heftige zandstormen met onweer. Temperatuur is wel warm hier, vandaag rond de 40 graden maar van de week om en de nabij 47 graden. Very hot hot dus..

Morgen weer een lekker ritje van zo'n 370 km en dan komen we aan in het Grand Canyon National Park. De komende 5 dagen rijden we dan door gebieden die geografisch veel met elkaar gemeen hebben. De Grand Canyon, Bryce Canyon en het Zion National Park. Wordt vervolgd, sweat dreams....

• 11 Juli 2011 - 07:15

Conny & Collega's:

"Just another manic Monday...""I don't like Monday's".. behalve dan wanneer je zo'n heerlijke rondreis aan het maken bent. Print al jullie reisverslagen uit voor de dames en hangen hier op het bord. (beter dan resultaten Chrisje) xx

• 11 Juli 2011 - 09:10

Ma Uit Rijswijk:

Hallo hier ben ik weer, ik geniet van jullie reisverslag en mooie fotos. Sorry maar ik weet niet of dit vaak kan doen omdat Riek en Koos misschien weer naar de camping gaan. Groetjes van Ma en de buurtjes nog heel veel plezier

• 11 Juli 2011 - 09:49

Jan En Krijna:

De reisverslagen worden steeds leuker en mooier jullie moeten lekker in die warmte in het zwembad gaan slapen!!!! en Erik heb je geen last van muggen ik hoop het niet voor jou Dag jongens

• 11 Juli 2011 - 14:57

Rita:

Erg leuk om de verhalen te lezen.
    Jullie hebben al zooooveel gezien !!!
    maar je bent nog geen week weg
    leuke foto,s
    groetjessss uit het warme zoetermeer

• 11 Juli 2011 - 19:04

Bertina:

Wat fijn dat de airco uitgevonden is hê? Leuk jullie te volgen. Hier vandaag ook weer een supermooie dag, gelukkig geen 40 gr.... Enjoy! Groeten uit HHW.

• 13 Juli 2011 - 13:03

Marle:

Hallo tasjes!

Wat een verhalen zeg! Echt super vett! Geniet er van:) en natas, niet al te bruin worden hea? (jaloers:P)

xx