Seaworld San Diego (CA) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Seaworld San Diego (CA) - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Seaworld San Diego (CA)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

08 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Diego

Vanmorgen weer vroeg op, uitslapen is er niet bij, druk programma...;-)

Eerst lekker ontbeten in het hotel, pannenkoeken ontbijt met heerlijke jus de orange en koffie...je kunt zeggen van die Amerikanen wat je wilt maar ze zijn super relax en beleefd, soms te...

Uitchecken, inladen en we zijn weer on the road. De Interstate 5 richting South af naar San Diego. Seaworld staat op het programma. Het belooft weer een snikhete dag te worden.

Na zo'n anderhalf uur op een 8 baans weg gereden te hebben, komen we aan bij het park. Eerst parkeren en dat is al een geweldige ervaring op zich. Zo ontzettend veel auto's. Ik betaal $ 6,00 extra zodat ik op de eerste 6 rijen mag parkeren bij de uitgang. Dat zijn rijen van honderden meters dus! Om daar te komen moet ik mijn noodknipperlichten aandoen. De parkeerwachters leiden je dan via een andere route naar je parkeerplek... super!

Qua grootte valt het park wel mee, Disneyland Parijs is groter. En dan het volk wat daar loopt, je ligt helemaal in een deuk... veel Amerikanen zijn zo verschrikkelijk dik en dat loopt maar met bekers cola rond te waggelen van ongeveer een liter inhoud.. Het leuke in Amerika is dat als je eenmaal een beker cola of een andere frisdrank gekocht hebt, je onbeperkt bij mag vullen..
Je loopt de hele dag te boeren...;-)

Voor de rest geweldige shows natuurlijk, vooral die van de orka's en de dolfijnen. Op de eerste 12 rijen zit je dus absoluut niet droog... Ze waarschuwen er wel voor, maar je denkt het valt wel mee...nee dus, je bent gewoon zeiknat. Die beesten worden er op getraind om zoveel mogelijk mensen nat te maken en ze geven niet één klap, nee vier achter elkaar! Lekker hoor....

We hebben alles zo'n beetje gezien, behalve de kinderhoek (die moet je mijden..:-) en na wat gegeten te hebben, weer richting het volgende hotel. We zitten nu in de Holiday Inn in San Diego Downtown en lekker bij te komen van de hitte van vandaag.

Morgen nog wat van San Diego verkennen en dan gaan we op weg naar Palm Springs, de stad van de rijken...

Ongeveer 280 km rijden en dan zitten we midden in de woestijn. Sweet dreams...

• 09 Juli 2011 - 06:54

Marjolein :

Hallo familie !

Tsjonge, jullie hebben in die paar dagen al heel wat gezien...op het strand liggen is er niet bij hè ! Gaaf die orca's ! die hebben wij ook gezien in het wild en hopelijk deze reis ook weer ! Nog een paar uurtjes dan gaan wij ook op weg...spannend ! Jullie nog veel plezier en misschien spreken we elkaar nog wel !! Geniet lekker ! Groetjes van ons uit Druten (nog wel HAHAHA !!!) XXXXX Mar.

• 09 Juli 2011 - 14:01

Jan En Krijna:

Wat een gave foto's, leuk die verslagen geniet er maar lekker van en tot het volgende verslag dag gescheurd rubber...Ha ha

• 10 Juli 2011 - 20:48

Kees:

Hoi Tasjes,
    Wat een mooie ervaringen allemaal. Geniet er lekker van. Let je op de kilo's bagage voor de terugreis. Anders betaal je alsnog de hoofdprijs :-). Dat is mijn China- ervaring.
    Wij zijn vanmorgen vroeg vertrokken naar Solden. Vreemd om hier in t-shirt te lopen ipv ski-kleding. Morgen wandelen op de pistes en dan door naar Italie.