Lake Tahoe (NV) - San Francisco (CA) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Lake Tahoe (NV) - San Francisco (CA) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Lake Tahoe (NV) - San Francisco (CA)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

21 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Howdy Folks,

Vanmorgen vroeg vertrokken vanuit Lake Tahoe om een beetje op tijd in San Francisco aan te komen. Om 08:00 uur zaten we alweer aan het ontbijt bij Starbucks in het hotel met lekkere koffie en croissantjes.

Jammer genoeg veel te weinig gezien van het Lake door het tijdgebrek en daarnaast een slechte nachtrust gehad. Het hotel was bedolven onder allerlei danseresjes die aan een wedstrijd meededen of iets dergelijks. Tot vanacht 02:00 uur veel herrie op de gangen, deuren die dichtgesmeten werden, schreeuwende stemmen etc.

Daarnaast leken de boxsprings wel op echte springkussens. Als de één zich omdraaide schoot de ander bekant het bed uit. Ook de kussens waren slecht. Daarna weinig meer geslapen. Snel vergeten en geeuwend de auto in.

De natuurparken liggen al snel achter ons en we komen op de (hele) drukke Interstate 80 terecht. Vier, soms zesbaans breed en heel erg druk. Dat vergt veel concentratie. Op zich gaat het Amerikaanse verkeer wel wennen en is veel relaxter dan in Nederland. Geen agressie in ieder geval...

Na een aantal uren cruisen laat vlak voor San Francisco het navigatiesysteem ons weer eens in de steek. Garmin, nooit kopen...

We proberen met enkele kaarten op de juiste route te blijven en dat lukt aardig. Vlak voor we de Interstate 80 af moeten draaien begint e.e.a. toch te werken, gelukkig, want de afslag lag aan de linkerkant van de weg...

We zijn van de week omgeboekt naar het Hilton, zoals reeds eerder vermeld, dus we verwachten wel wat. Achteraf is het allemaal niet zo spannend, in Las Vegas en andere plekken hebben we mooiere hotels gehad.

Na het inchecken en uitpakken gauw de stad in. We proberen nog en Hop-on Hop-off bus te regelen, maar daar zijn we net te laat voor. Het programma voor morgen wordt om 09:00 uur de boot op aan pier 33 met als einddoel Alcatraz, rond 14:00 uur pakken we dan de Hop-on Hop-off bus (open aan de bovenkant) voor een rondleiding door San Francisco.

Je kan merken dat San Francisco aan de kust ligt, want vanavond voor het eerst weer een lange broek aan moeten doen en een vest aan. Het was behoorlijk koud! We hopen maar dat het morgen droog blijft...!

Morgen weer een verslag van onze reis (die nu al onvergetelijk is) voor onze trouwe followers...;-)

Sweet dreams vanuit San Francisco...

• 22 Juli 2011 - 06:35

Pa Alias Opa:

Hallo Kids, wat jammer dat jullie zo slecht hebben geslapen gelukkig maar dat dat toch nu goed is gegaan, wat gaaf die trams, Erik kijk jij uit dat ze je niet vastzetten daar in Alcatraz, ook bij Ajax was je altijd al de klos met fouilleren. Alle vier weer een hele fijne dag toegewenst met mooi weer, het is hier weer uien en het weekend wordt nog slechter, een dikke knuffel xxxx Volgens mij is San Fransisco wel een mooie stad, doei

• 22 Juli 2011 - 07:32

Ook net zitten lezen over de vele hittegolven die Amerika teisteren, gelukkig zitten jullie aan de goede kant het is vooral aan de oostkant, dat klopt toch of niet? komende week ben ik weer in het Noorden des lands dus moet ik de mooie reisverhalen missen. Maar bij thuiskomst zal ik ze zeker lezen want ik vind ze prachtig, doei doei jullie viertjes een xxxxxxxx

• 22 Juli 2011 - 11:34

Vivi:

WAUW. super jongens!!!!!! kan niet wachten om alles te horen en alle foto's te zien. het is jullie gegund. dikke knuffel vanaf de alarmcentrale ;)

ohja ps. natas,,,,, ik ben JALOERS op je pink trui.