Rustdag Yosemite National Park (CA) - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Rustdag Yosemite National Park (CA) - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Rustdag Yosemite National Park (CA)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

Howdy Folks,

Wat later dan normaal, maar in het Yosemite View Lodge was geen internet meer....kan gebeuren als je in de rimboe bent. Het valt me nog mee dat we elke dag internet hebben, soms heel langzaam en soms gewoon goed. Dit verslag is geupload in Lake Tahoe. Het dagverslag:

Vandaag was echt een rustdag. Gisteren hebben we al heel veel van het Yosemite National Park gezien en vandaag hadden we zoiets van "en de mazzel...". Eerst lekker uitgeslapen, vervolgens een lekker ontbijtje wezen nuttigen in het plaatselijke restaurant en daarna naar het zwembad.

Je kan merken dat het echt een doorgangshuis is hier, want we hadden het zwembad voor ons alleen. Eindelijk eens lekker in mijn boek kunnen lezen en af en toe een lekkere duik kunnen nemen.

De omgeving is schitterend, je hoort de rivier lopen als je in het zwembad ligt en voor de rest kijk je alleen maar naar bergen en bomen. Af en toe vliegt er een vlinder om je heen of komt er een eekhoorn kijken...heerlijk!

Vanmiddag zijn we wel nog even het park ingereden, want het enige wat we nog moesten bekijken waren de Sequoia bomen. Een stukje geschiedenis:

Het Yosemite National Park is ontstaan door de ontdekking van de reuze -Sequoia- bomen. De eerste reuze Sequoia werd ontdekt door een gouddelver in 1852. Men was zo onder de indruk van deze boom, dat men de onvergeeflijke beslissing nam hem in stukjes te hakken, om hem zo aan de wereld te kunnen tonen. Vijf mannen hadden 22 dagen nodig om de boom te vellen. Een stuk schors van 15 meter ging op wereldtournee. De stronk van de boom werd later gebruikt als dansvloer. Er zou plaats geweest zijn voor 15 danskoppels...

Pas later besliste de regering dat deze bomen beschermd moesten worden. In 1890 werd de vallei uitgeroepen tot National Park en zo ontstond het Yosemite National Park.

Wij zijn vanmiddag wezen kijken naar de 64 meter hoge "Grizzly Giant". De oudste boom van het bos. Vandaag de dag zijn er in de hele wereld slechts drie soorten sequoia's over, twee daarvan in California en één daarvan in China. Als je tussen deze reuzebomen loopt voel je je heel klein en nietig.

De laatste rondleiding was al achter de rug dus we moesten per voet naar deze boom lopen. Helaas hadden we onze slippers aan en eenmaal terug bij de auto waren onze voeten lekker zwart. Eenmaal terug in onze kamer hebben we het bad gevuld met warm water en daar een zak soda ingegooid. Gezamenlijk zijn we aan de slag gegaan met de voetenreiniging...;-) Quality time heet dat!

Morgen vertrekken we weer vanuit deze schitterende locatie en hebben we een nieuwe bestemming, namelijk Lake Tahoe, één van de mooiste meren in de Sierra Nevada. Een rit van 338 km. Wordt vervolgd dus, sweet dreams vanuit de USA.

ps. We kregen net een fax van ons Travel Agency dat het hotel in San Francisco omgeboekt is naar het Hilton! Lekker hoor...komen wij binnen in onze korte broek met zwarte voeten...;-)

• 21 Juli 2011 - 06:27

Pa Alias Opa:

Weer genoten van het reisverslag, alleen kwam deze later binnen vandaar deze reactie maar alsnog en mijn ogen uitgekeken op de foto's naar die bomen alles en ook alles is daar groter, ongelofelijk, het nieuwe verslag heb ik al gezien en gelezen, liefs en geniet in San Francisco xxxx

• 21 Juli 2011 - 07:40

Conny En Co.:

Hoi reizigers, nu dus niet onder dat luifeltje van hotel Vertigo? Hebben voordat je wegging nog gekeken via streetview weet je nog? Hebben alletwee een nieuwe gebruikersnaam hier en ra ra ... kan helemaal niks meer behalve internetten, vandaar dat ik er snel bij ben met mijn reply. Fijne tijd in San Francisco van ons hier!