Last Vegas (NV) - Death Valley (CA) - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Last Vegas (NV) - Death Valley (CA) - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Last Vegas (NV) - Death Valley (CA)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

17 Juli 2011 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vanmorgen waren we al weer vroeg op pad. Inpakken (de koffers worden steeds zwaarder en gaan slechter dicht) uitchecken (via de TV) en naar de auto. Bye bye Las Vegas, de city of all madness.

Vandaag naar Death Valley, we rijden weer de staat California binnen. In Death Valley bevindt zich het laatste punt van Amerika. De temperaturen in de zomermaanden kunnen oplopen tot meer dan 50 graden celcius. Je kunt hier uren rondrijden zonder iemand anders te ontmoeten. Dat klopt...

Bij aankomst in het Furnace Creek Inn & Ranch Resort meet de auto in de schaduw een temperatuur van 44 graden celcius, in de zon brandt alles wat niet bedekt is.

Sorry guys, ik weet wat voor weer het in Nederland is..:-( maar dit is weer het andere uiterste...

We komen vanuit de woestijn ineens een resort binnen rijden, echt zo achterlijk! Ze hebben hier een zwembad, golfterrein, diverse restaurants, winkeltjes en mooie hotelkamers. Je gelooft je ogen niet. Een oase in de woestijn. Vanmiddag zijn we het zwembad in gestapt. Het water heeft een temperatuur waar je bijna thee van kunt maken, maar uit het water is het nog warmer.

Morgen naar Yosemite National Park in de Sierra Nevada, een ritje van 525 km, ongeveer Zoetermeer-Parijs, waar je zin in hebt....;-) Sweat Dreams

• 21 Juli 2011 - 07:20

Pa Alias Opa:

Toch nog even dit verslag gelezen, heerlijk zo'n rustdag, knuffeltjes