Rustdag in Lake Powell (AZ) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Rustdag in Lake Powell (AZ) - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Rustdag in Lake Powell (AZ)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

13 Juli 2011 | Verenigde Staten, Page

Vandaag eindelijk een rustdag. We hebben de afgelopen dagen heel veel gedaan en gezien (iets meer dan 1000 mijl afgelegd, dat is zo'n 1600 km) dus vandaag even niet de auto in...heerlijk.

Het enige wat vandaag op het programma staat is de boottocht waar ik het gisteren al even over had. Ik heb toen ook al even aangegeven wat de afmetingen van het meer ongeveer waren. Pas als je op dit meer vaart besef je hoe ongelooflijk groot het is, zoals eigenlijk alles hier...

We hadden de boottocht van 2,5 uur en dan heb je een aardig idee. Het meer van Lake Powell ligt in een gebied van de hoge plateau's, in het noorden van Arizona. Het is een gebied vol adembenemende rode zandstenen landschappen. In de vele verborgen inhammen van deze koele oase liggen talloze bootjes.

Het resort, waar wij twee nachten verblijven, ligt aan de jachthaven met een schitterend uitzicht over het meer.

Morgen vertrekken we weer, dit keer naar Bryce Canyon National Park, Een afstand rechtstreeks van 269 km. We komen dan in de staat Utah terecht en verlaten de staat Arizona. We kunnen nog kiezen voor een tussenstop in Monument Valley maar dat moet hier intern nog besproken worden...;-) Dat betekent namelijk zo'n 225 km extra...

Morgen horen jullie de uitslag, sweat dreams...

ps. vergeten jullie de video'tjes niet te bekijken...af en toe zet ik er een op internet....

• 14 Juli 2011 - 08:22

Jan En Krijna:

Ik ben blij dat je een rustdag hebt, ik ben helemaal kapot van al die geweldige reisverhalen even bijkomen!!!!!!

• 14 Juli 2011 - 08:25

Pa Alias Opa:

Weer genoten van jullie verhaal, en de filmpjes die bekijk ik ook, heel leuk zijn ze dan krijg je een beetje het gevoel hoe het daar is. Heerlijk even die rust dat lijkt me na die autoritten wel even fijn. Het is hier met het weer nog slechter geworden heel veel regen met wateroverlast en stormen windkracht 8, met hevige windstoten. lieve groetjes xx

• 14 Juli 2011 - 11:14

Rita En Jan:

Erik Tas: Waar ben jij? Ik heb je eindelijk op video gezien. Ik maar denken dat Christa en de kids met een Amerikaan met een cowboyhoed op stap waren. Ga je binnenkort, net zoals McCloud, met die hoed op een paard door New York rijden? Geintje!!
    Prachtige verslagen en video's. Nog heel veel plezier.
    In Zoetermeer hebben we onze eigen Sweet Lake City Waterfalls. Wat een noodweer.