Dag 16: The Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Dag 16: The Everglades - Reisverslag uit Everglades City, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Dag 16: The Everglades

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

17 September 2016 | Verenigde Staten, Everglades City

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken, met als eindpunt vandaag Key Islamorada. We bivakkeren de komende drie dagen in het Pelican Cove Resort & Marina.

Vanaf hier gaan we nog een reis ondernemen naar Key West, het meest zuidelijke puntje van de Verenigde Staten en op maar 90 mijl afstand van Cuba, maar dit komt nog....

Vandaag gaan we met de auto dwars door de Everglades. Nationaal park Everglades is een enorm groot natuurpark in het zuidwesten van Florida. Het park is in totaal maar liefst ruim zesduizend vierkante kilometer groot. Uiteraard mag een tochtje met een Airboat niet ontbreken en hebben we ook gedaan, op zoek naar alligators en krokodillen. Het varen door de mangroven is een bijzondere belevenis, zeker op volle snelheid.

Het blijft lastig om de beesten in hun natuurlijke habitat te zien, want die airboats maken een ongelofelijke teringherrie. En er varen er géén twee.....als ik krokodil zou zijn, dan zou ik lekker diep gaan liggen op een bodem . Maar we hebben er één zien zwemmen, gelijk drie van die airboats erom heen natuurlijk, ook hebben we een wasbeer in de bomen zien zitten en een aantal dolfijntjes zien zwemmen. Maar een onvergetelijke ervaring.....

Net voor het donker werd, heeft Christa nog een foto gemaakt van ons uitzicht....sorry.....de laatste foto....

Jullie slapen al een tijdje, wij gaan ook zo na deze mooie maar vermoeiende dag. We hebben weer wat kilometertjes gereden. Morgen wordt een luie dag aan de zee...

See you folks, till tomorrow....

• 18 September 2016 - 00:18

Helen:

Geweldig de everglades, geweldige ervaring!