Dag 2: Sightseeing Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Dag 2: Sightseeing Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Dag 2: Sightseeing Washington DC

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

03 September 2016 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Howdy Folks, nog een beetje na-ijlend van de jetlag was ik helaas vroeg wakker, rond 05:00 uur al...dan maar even whatsappuh met de kinderen....vannacht wel veel sirenes gehoord, maar vandaag kwamen we erachter dat we redelijk naast een ziekenhuis zitten, oké...

Afijn wandelschoenen aan, korte broek, petje en zonnebril op, niemand die ziet dat wij toeristen zijn...;-) Rond 08:30 uur zijn we het hotel uitgelopen. Eerst even een ontbijtje scoren onderweg, want in Amerika kennen ze dat niet echt in de hotels en doen ze er wel aan dan betaal je de hoofdprijs. We blijven wel Nederlanders hé...

Ons eerste doel is Arlington National Cementery, een militair kerkhof. Het ligt aan de overkant van de Potomac rivier en is te bereiken via de Arlington Memorial Bridge. Onderweg komen we George tegen, een oorlogsveteraan die gevochten heeft in Vietnam en in dat gebied als vrijwilliger werkt. Mooie vent, tijdje mee staan praten en hij heeft ons nog wat tips gegeven. De brug op zich is al een uitdaging, wat een eind. Maar we hebben ons voorgenomen vandaag alles lopend te doen zodat we zoveel mogelijk meekrijgen van de omgeving.

Ik moet zeggen dat we behoorlijk onder de indruk waren. Ik moet het de Amerikanen wel nageven, ze zorgen heel goed voor de soldaten die in de strijd zijn omgekomen. Ook zijn we bij het graf van JFK (John F Kennedy) geweest, die daar ligt samen met zijn vrouw Jackie en twee van zijn kinderen. Bij het graf brand een eeuwig vuur.

Terug naar de brug richting Lincoln Memorial, wie heeft dat beeld van Lincoln niet gezien op TV en/of in diverse films. Vervolgens via het National WWII monument naar het Washington monument. Deze witte zuil is bijna 70 meter hoog en een van de hoogst gemetselde constructies ter wereld. Er staat een behoorlijke wachttijd om even boven te komen, dus dit slaan we over.

Door naar het US Capitol. Hier zetelt het Congres, de Senaat en Huis van Afgevaardigden. Jammer dat het gebouw behoorlijk in de steigers staat, maar er moet af en toe geverfd worden....

Ons laatste doel: the White House. Hier kom je niet echt in de buurt. Je kan op twee plekken van behoorlijke afstand foto's maken. We hebben maar niet aangebeld, de Secret Service (geheime dienst) keek nu niet echt uitnodigend.

Nog even wat eten gescoord en op de terugweg naar het hotel een bak koffie genomen bij Starbucks. We arriveren weer in het hotel rond 17:30 uur, negen uur verder. De dag in vogelvlucht. Er valt ontzettend veel meer over te vertellen, maar daar is dit het medium niet voor.

Mooie dag, veel gezien, veel gelopen en voor mij was de begraafplaats het meest indrukwekkend. We gaan ons voorbereiden op dag 3, eerst de auto halen op het Ronald Reagan National Airport en dan richting Paradise in Lancaster, onze tussenstop voor de Niagara Falls.

• 03 September 2016 - 08:39

Frank:

jammer dat obama geen tijd had voor koffie.
    zo te zien errrrug druk op straat
    veel plezier

• 03 September 2016 - 09:58

Natasja:

Het lijkt wel of ik er zelf opnieuw loop:)! Gave foto's!