San Luis Obispo (CA) - Oxnard (CA) - Reisverslag uit Oxnard, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu San Luis Obispo (CA) - Oxnard (CA) - Reisverslag uit Oxnard, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

San Luis Obispo (CA) - Oxnard (CA)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

24 Juli 2011 | Verenigde Staten, Oxnard

Hello and good morning lieve volgers in Nederland. Vandaag mag ik ook eindelijk een keer een stukje schrijven.

Helaas nog 2 dagen en dan zit deze geweldige reis erop. Wat een ervaring!
Vanmorgen vanuit de Los Osos Valley weggereden naar Solvang. Wat was het koud in de Los Osos Valley. Volgens een serveerster, wiens echtgenoot uit Alphen aan de Rijn komt, is dit heel normaal. Het is hier altijd koud en vochtig door de ligging zo direct aan de Pacific Ocean.

Na een heerlijk ontbijt de auto weer in en zijn we in Solvang gestopt voor een koffiepauze. Dit plaatsje is gesticht door Deense boeren en groeide uit tot een miniatuur- Denemarken in de Verenigde Staten. Je ziet er windmolens, klinkerstraten, super gezellig en fantastische winkels.

Iedere winkel had wel iets unieks. Een Deense tram getrokken door blonde Belgische paarden reed door de stad. Hebben wij weer, lopen we tegen een Rabobank aan?! Gauw doorlopen...

Na de koffie met wat lekkers (een klein stukje taart, nou een klein stukje, vergelijk het met de afmeting van een schnitje in Nederland) en een wandeling door de straten van dit gezellige dorpje zijn we op weg gegaan naar Santa Barbara.

Hoe zuidelijker we reden hoe zonniger en warmer het werd en al gauw ging de airco aan en de lange broek uit. Ik zal proberen wat zon mee te nemen hoor voor jullie, ik moet per slot van rekening ook mijn was van 3 weken buiten kunnen hangen. Hè fijn weer wassen en strijken, wat heb ik dat gemist ;-)

De weg naar Santa Barbara was niet heel makkelijk te vinden maar, nadat Erik tot rust was gekomen na zijn gevecht met het navigatiedametje, zijn we toch aangekomen bij de haven. Hier lekker uitgewaaid en genoten van al het moois wat hier in de haven ligt. De ene jacht is nog mooier dan de ander. Plotseling vliegen er gigantische pelikanen over ons heen.

Uiteindelijk naar ons op één na laatste hotel in Oxnard gereden, nog steeds langs die gigantische mooie kustlijn. De stranden zijn superwit, rustig en zo nu en dan zie je hele grote en mooie villa’s staan. Ik zou hier gerust kunnen wonen hoor, eigenlijk wil ik helemaal niet meer terug…

Aangekomen in ons hotel blijkt dat er op zondag geen diner geserveerd wordt. Het is een heel rustig hotel, waarschijnlijk voor zakenlui, met weinig gasten aanwezig. Dus weer de auto in om eten te scoren.

Morgen onze laatste dag, nog even genieten van de zon en het strand van Malibu beach en Santa Monica en dan op weg naar ons laatste (was ook ons eerste) hotel bij het vliegveld van Los Angeles.

Dikke kus allemaal en tot gauw, Christa.

Ps. (O)Ma, we hebben vandaag Frank en Marjolein aan de telefoon gehad en met hun gaat ook alles goed. Zitten nog steeds in Yellowstone Park en hebben het bere naar hun zin....;-)

• 25 Juli 2011 - 05:27

Conny:

Goedemorgen Chrisje (en familie), weer maandag en uiteraard schijnt nu de zon weer... dit weekend nauwelijks gezien. Ik zei het toch, Amerika wil je best blijven wonen, het is dat je hier het een en ander achter moet laten... Ik ben blij dat het jullie zo goed "bevallen" is (maar mis je wel hoor!).
    Geniet nog van de laatste momenten!
    xx

• 25 Juli 2011 - 06:52

Sjanet:

Nog ff genieten en dan weer naar huis, dat zal wel wennen zijn!
    Goeie reis en groeten.

• 25 Juli 2011 - 09:47

Ma En Oma :

Hallo kinders hier zijn wij weer het is maandagmorgen, wij hebben genoten van jullie verslagen en fotos. Heel leuk om alles te lezen en te zien, de tijd schiet op voor jullie nog een paar daagjes en dan zijn jullie weer fijn thuis. Wij wensen jullie een hele fijne reis terug en een geweldig WELKOM THUIS. Groetjes en kusjes van Ma en Oma en de groetjes van de buurtjes.

• 25 Juli 2011 - 15:04

RitaJan:

Hey Americans (for 2 days ;) )

Fijn om te lezen en te zien dat het jullie nog steeds bevalt en nog genieten :)
    Zal idd weer wennen zijn om strax thuis te zijn :(. Wassen, strijken, de hollandse pot :), minstens 20gr koeler :( etc etc én dat zitvlees moeten jullie weer kwijt ;)
    Maar geniet vd laatste dagen daar en op naar waarschijnlijk het laatste boeiende verslag uit de States. Byebye