San Francisco Sightseeing (CA) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu San Francisco Sightseeing (CA) - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

San Francisco Sightseeing (CA)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

22 Juli 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

Howdy Folks,

Daar zijn we weer, na een goede nachtrust zijn we weer berevroeg opgestaan. Om 06:30 uur stond ik er al weer naast om iedereen wakker te maken. We moeten om 09:00 uur bij pier 33 staan voor de overtocht naar Alcatraz.

Je kan merken dat het gaat piepen en kraken bij de familie Tas, want niemand wil meer zijn bed uitkomen. Het is ook een echte "doe" vakantie en geen dagelijks tochtje naar het strand, na even lekker uitgeslapen te hebben.

Exact om 09:00 uur staan we bij pier 33, de vertrekplaats van de Ferry die ons naar "de Rots" brengt. Ooit is er een beregoeie fim uitgebracht, namelijk "the Rock" met hoofdrollen voor Sean Connery en Nicolas Cage. Als je deze nog nooit gezien hebt, een aanrader...

Het is al aardig druk maar rond 10:00 uur varen we af richting Alcatraz. Het is helder weer dus we kunnen aardige foto's vanuit de baai maken, niet alleen van Alcatraz maar ook van de Golden Gate Bridge.

Na aankomst op deze historische plaats lopen wij gelijk door naar de Cellhouses oftewel de gevangenen cellen. Hier start een audiotour en deze neemt ons mee in de geschiedenis van Alcatraz. Ongelooflijk boeiend wat zich hier allemaal afgespeeld heeft. De beroemste gevangene is wel Al Capone geweest. We hebben een goede indruk gekregen hoe het leven moet zijn geweest in deze gevangenis. Het gaat te ver om dit allemaal te beschrijven. Heel indrukwekkend allemaal. Rond 13:00 uur zijn we weer terug op de pier.

Snel wat gegeten en op naar de Hop-on Hop-off bus. Deze bus brengt ons langs 23 stops in San Francisco, waar je interessante zaken kan bekijken, zoals bijv. een museum, attracties, restaurants etc. We besluiten om de hele tour te blijven zitten en zodoende een 2,5 uur durende rondleiding te krijgen, waarbij een gids constant verteld waar we langs rijden.

De meest interessante stop is die bij en over de Golden Gate Bridge natuurlijk en China Town. Geweldig om te zien.

Er is nog ontzettend veel te vertellen over San Francisco en ook wij hebben niet alles kunnen zien, maar we hebben in ieder geval een goed beeld gekregen.

Morgen vertrekken we hier weer en de volgende stop is San Luis Obispo. Een rit van 370 km waarbij we de kustlijn van de Stille Oceaan zullen volgen. Eén van de mooiste kustlijnen van Amerika. We verlaten hiermee de drukte van San Francisco. Een boeiende stad.

Deze rollerCoaster nadert zijn einde. We hebben nog drie volle dagen waarin we afzakken naar Los Angeles. Dinsdag zullen we terugvliegen naar Nederland, waar we woensdagochtend om 09:00 uur aan zullen komen op Schiphol. Ik hoop dat het zonnetje dan weer zal schijnen...sweat dreams vanuit San Francisco.

• 23 Juli 2011 - 10:27

Jan Sprenkels:

Dag familie, alweer een geweldige belevenis Alcatraz ik heb de film inderdaad gezien lijkt mij echt heel apart omdat in het echt te zien en dan weer die prachtige foto's maar goed aan alles komt een eind dus nu heel snel naar huis en zeker 3 weken slaap inhalen toch!!!!!! maar eerst samen een biertje drinken met lekkere bitterballen erbij he Natas de groeten van BB howdy...........

• 23 Juli 2011 - 17:45

RitaJan:

Hey Americans :) ,

We still follow you :). We lezen met veel plezier jullie fijne en gezellige verhalen :)
    Fantastisch zoals jullie genieten!!
    De fotoos zijn weergaloos om te zien evenals de videoos..toppie.
    Zit maar niet in over jullie slaapgebrek..die kunnen jullie hier inhalen. Tis koud, nat en maar 12gr savonds :(. Dus jullie kunnen vroeg onder de wol.

Geniet nog de laatste dagen en tot vlg verhaal. Byebye