Yosemite National Park (CA) - Lake Tahoe (NV) - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Yosemite National Park (CA) - Lake Tahoe (NV) - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park (CA) - Lake Tahoe (NV)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

20 Juli 2011 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

Howdy Folks,

Dit keer het dagelijkse reisverslag vanuit het Mont Blue Resort in Lake Tahoe (Nevada). Jazeker, we zijn weer in een andere staat.

Vanmorgen zijn we vertrokken uit het Yosemite View Lodge in California. Een geweldige locatie, tussen de bergen in, aan een stromend riviertje.

Maar erst, wederom, heerlijk ontbeten, buiten aan de rivier. Natuurlijk nog even de hamsters voeren, die nieuwsgierig komen kijken. We nemen afscheid van een onbeschrijvelijke mooie locatie.

We rijden vandaag naar Lake Tahoe via de Tioga-pas, dwars door het Yosemite National Park. Dezelfde weg als de heenweg, maar het park blijft verbazen. Zo ontzettend mooi! De Grand Canyon was indrukwekkend, maar het Yosemite National Park staat bij ons op nummer één.

Het is een ritje van 338 km, maar vaak doen we hier een uur of zeven over, omdat 1) we de nodige tussenstops nemen en 2) de maximale snelheid in de bergen laag is.

We houden ons keurig aan de maximum snelheid omdat de Highway Patrol of de plaatselijke sheriff niet mals is, als ze je aanhouden.

Aangekomen in Lake Tahoe komen we erachter dat dit een hele grote stad is. Ons hotel bijvoorbeeld heeft een casino in huis. Lake Tahoe wordt ook wel "het kleine Las Vegas aan het meer" genoemd.

Er valt heel veel te vertellen over Lake Tahoe en ook heel veel te zien, echter de tijd, die wij hebben hier, is veel te kort. We zijn rond 16:00 uur aangekomen, daarna inchecken en morgen moeten we al weer vroeg op weg naar onze nieuwe bestemming, namelijk San Francisco!

Wat wel heel leuk is, om te vermelden, is dat hier vroeger de TV opnames zijn gemaakt van de serie Bonanza. Hier vlakbij staat de Ponderosa Ranch. Ik had dit graag willen zien maar de tijd ontbreekt...:-(

Zoals gezegd, morgen naar San Francisco. Bekend van o.a. Fisherman's Warf, de Golden Gate Bridge en Alcatraz. Hier verblijven we twee dagen in het Hilton Hotel. De kaarten voor Alcatraz, de beruchte gevangenis, zijn al in Nederland, via internet, gekocht. Maar dat horen jullie allemaal later....sweat dreams!

• 21 Juli 2011 - 06:14

Pa Alias Opa:

Weer een goedenmorgen toegewenst vanuit zoetermeer waar het inmiddels weer een beetje droog is, jullie slapen nog heerlijk gisteren wel het reisverslag gemist maar wat moeten jullie genieten, wat ziet het er allemaal mooi uit en groot ook die kamer en badkamer en zo te zien ook heel erg schoon, ze leggen de touristen wel in de watten, en zo hoort het ook. Lieve kinderen geniet vandaag in San Francisco want je ziet hoe snel de tijd voorbij gaat, knuffel alle vier. xxxx

• 21 Juli 2011 - 10:43

Pa Alias Opa:

Net in de krant gelezen dat er 3 toeristen zijn omgekomen in het Yosemite National park, ze zijn over een ijzeren hek geklommen om foto's te maken, er stonden grote waarschuwingsborden volgens de krant. Zie je maar weer dat je nooit geen gekke dingen mag doen. nogmaals knuffels doei.

• 21 Juli 2011 - 20:01

Ma Uit Rijswijk:

Dag lieve kinderen, wij met ons drieen jullie verslagen gelezen en foto s gezien geweldig wat jullie beleven. Ik had Natas aan de telefoon en even gepraat hoe het gaat dus veel nieuws is er niet. Wij wensen jullie een goede reis naar San Fransisco geniet ervan het is een geweldig stad. Streetcar en niet te vergeten pier 39. Groetjes van Ma en de buurtjes.