Lake Powell (AZ) - Bryce Canyon City (UT) - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu Lake Powell (AZ) - Bryce Canyon City (UT) - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Erik & Christa Tas - WaarBenJij.nu

Lake Powell (AZ) - Bryce Canyon City (UT)

Door: Erik Tas

Blijf op de hoogte en volg Erik & Christa

14 Juli 2011 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Howdy Folks,

Vandaag het verslag uit Bryce Canyon City. Dit keer vanuit de staat Utah. We overschrijden een tijdzone, dus onze horloges een uur vooruit. Tijdsverschil met Nederland is nu - 8 uur.

Maar nog even terug naar gisteravond. Na de mooie boottocht over Lake Powell en terugkomst in onze kamer zijn de kids nog even lekker wezen zwemmen. Rond een uur of acht zijn we op zoek gegaan naar food. Uiteindelijk terechtgekomen in Page bij een soort Italiaans eethuis, The Canyon King Pizzeria.

The Canyon King heeft meer dan 30 jaar dienst gedaan als dinner cruise schip, waar bruiloften op gevierd werden, feesten en partijen en andere festiviteiten. Nadat ze uit de vaart genomen werd, heeft de huidige eigenaar haar op land laten zetten en er een restaurant van gemaakt. De schoepen draaien nog. Inmiddels is een stuk aangebouwd en wij zaten heerlijk buiten dit alles te aanschouwen.

Wachtende op onze pizza's kreeg Natasja een ongelooflijke migraine aanval. Helaas hebben we dit geweldige restaurant voortijdig moeten verlaten en de pizza's in dozen meegenomen. Nadat Natasja op bed lag, hebben we op het balkon in het pikkedonker de pizza's genuttigd zonder te zien wat er allemaal op lag...ik heb nog nooit zulke lekkere pizza's mogen eten! Van mij 10 punten...

Vanmorgen nog even lekker ontbeten in het resort met uitzicht over het meer en zijn we vervolgens vertrokken naar Bryce Canyon National Park met een tussenstop in Kanab. Een ritje van zo'n 4 uur. Onze reisbescrijving gaf al aan dat we ons in het wilde westen wanen, en dat klopt ook. We reden zo een westernfilm in. Schitterende omgevingen, groene weidelandschappen en rode rotsen.

Onze tussenstop Ford Kanab is bekend geworden door de vele westernfilms die er zijn opgenomen.

Inmiddels zijn we een andere staat ingereden, namelijk Utah. Ons einddoel het Brye Canyon National Park. We slapen in het Best Western Ruby's Inn. Vlak voorde Canyon. Een schitterend complex met alle faciliteiten. Wat worden we verwend!! We hebben hier zo heerlijk gegeten, beter dan de McDonald, Subway en alle andere snelle happen.

Na het eten zijn we Bryce Canyon ingereden. Dit park bevind zich aan de rand van een plateau van 30 km lang sprookjesachtig amfitheater, bezaaid met kleine kloven.

Eigenlijk zijn al deze natuurwonderen, die we inmiddels gezien hebben, niet te beschrijven. De tekst omschrijft het een en ander en de foto's geven wel een beeld maar in werkelijkheid is het niet te bevatten in woorden en beelden. Je moet het met eigen ogen zien. Met je linkerwijsvinger duw je dan je kaak omhoog en sluit je mond...;-)

Als afsluiting van een heerlijke dag zijn we met zijn allen de auto gaan wassen....;-) Mike was helemaal in zijn element met de waterstraal en de stofzuigerslang. De Dodge is weer wit. Mogenochtend om 08:00 uur moet ik me melden bij de aanliggende garage, de olie moet ververst worden. De Dodge gaf dit zelf aan en dan doen we dat maar...

Morgen een lange rit voor de boeg, zo'n 400 km, is ongeveer 6 uur rijden, bestemming LAS VEGAS !!!!

• 15 Juli 2011 - 10:03

Conny:

hoop dat Natas weer opgeknapt is! Foto van Natas bij die boom is mooi! Ik vind "rug"foto's altijd wel iets hebben (niet dat de voorkant niet mooi is hoor!). Nou ook wij gaan weer het weekend in.. met regen weliswaar (gister bijna weggespoeld en vanmorgen 27 kapotte paraplu's geteld in de prullenbakken onderweg) xx

• 15 Juli 2011 - 14:07

Pa Alias Opa:

Weer genoten van het reiverslaginclusief de foto's ,en video. Erik je hebt je roeping mis gelopen, je had een goeie uitgever van reisboeken geweest, knap hoe je deze verslagen op papier zet, zien weer uit naar je volgende verslag, Natasja een dikke knuffel van opa nu krijg je geen hoofdpijn meer.

• 15 Juli 2011 - 15:01

Ma Uit Rijswijk:

Lieve kinders wij hebben een paar dagen het verslag niet geopend, wij zitten nu met ons drietjes met alle aandacht alles te lezen en fotos te bekijken. Wat zullen jullie moe zijn van het rijden en alle indrukken van wat jullie gezien en gedaan hebben.Wij hebben gisteren een slechte dag gehad heel veel regen en een harde storm, nu schijnt de zon weer even.Gisteren heb ik een telefoontje van Frank gehad zij zitten nu in Alberta Waterton Lakes,het gaat goed met hun en ik moest de groetjes doen van hun aan jullie.Wij wensen jullie nog heel veel plezier en geniet er nog maar heerlijk van. Veel liefs en kusjes van Ma en de groetjes van de buurtjes.